مجوز طرح فروش متری مسکن در بورس صادر نشده است

مدیرعامل سازمان نوسازی تهران گفت: سازمان بورس هنوز برای فروش متری مصوبات لازم را ابلاغ نکرده است.

سید مهدی هدایت ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگویی پیرامون توقف طرح فروش متری مسکن در بورس از سوی سازمان بورس، گفت: سازمان بورس هنوز برای فروش متری مصوبات لازم را ابلاغ نکرده و این طرح اجرایی نشده است درحالی که با این روش مسیر نقدینگی به سمت تولید مسکن سوق داده می‌شود و می‌تواند گره‌گشایی مناسبی برای موضوع مسکن در کشور باشد.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات چه در حوزه ساخت مسکن و همچنین در حوزه اخذ مجوز از سوی سازمان بورس جهت عرضه مسکن بصورت متری از سوی شهرداری تهران انجام شده است، تصریح کرد:سازمان بورس و وزارت اقتصاد تاکنون پیرامون اجرای این طرح مجوز لازم را صادر نکرده اند و شاید مخالف این طرح باشند.

سید مهدی هدایت در این راستا افزود: بنا داریم با اجرای این طرح از ابزارهای نوین مالی برای فروش مسکن استفاده کنیم تا منابع خرد و سرگردان در اختیار مردم به جای اینکه راهی بازار سکه و دلار شود به سمت مسکنی که در بازار سرمایه ارائه می‌شود، بیاید.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر طرح مسکن هلال احمر آماده فروش متری در قالب بورس است اما هنوز مجوز لازم در این خصوص صادر نشده است.

وی در ادامه با اشاره به احداث مسکن با مشارکت شهرداری تهران در برخی از نقاط شهر نیز اظهار کرد: مجتمع مسکونی آرام در منطقه ۱۸ یکی از طرح های مهم مسکن سازی مشارکتی در تهران است که در فاز اول یک هزار واحد و در فاز بعدی یک هزار و ۵۰۰ واحد دیگر با مشارکت بنیاد مسکن ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است، افزایش قیمت مسکن در کلانشهرها بویژه تهران سبب شده تا بسیاری از دلالان بازار مسکن از این فضا بهره ببرند و با توجه به این امر عرضه مسکن در بورس یکی از اقداماتی است که می تواند به افزایش بی رویه مسکن کمک کند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود